Forum PERSIS

Ruangan ini disediakan bagi memudahkan ahli-ahli PERSIS berbincang mengenai aktiviti-aktiviti yang telah dirancang. Selain itu ahli-ahli PERSIS juga boleh mengutarakan cadangan ataupun komen dalam ruangan ini.

Forum Perbincangan

Date
By
Subject

Re: cadangan

Utk mkluman, prog ini diuruskan oleh BHEPP. PERSIS hanya bertanggungjawab memilih ahli untuk hadir sahaja. Segalanya telah ditetapkan dan diurus setia oleh BHEPP. Selain itu, ramai lagi pegawai2 HEP lain yang akan hadir, di samping penasihat2 persis yang sedia ada. dan jumlah sumanya mungkin mencecah lebih 100orang.

Date
By
Subject

Yuhuu~

Uinah, jeles sy tgk byk aktiviti2 anjuran Persis...ketinggalan suda sy..uwaaa...hehehe...pa2 pun, Gud luck kpd smua MT n Biro sesi 2010/2011...nnt lpas practical,arap2 dpt jmpa kmu smua!! To all juniors, still not too late for me to wish u all "WELCOME TO USM!!!"...hihihihi ^-^

Date
By
Subject

pnghargaan..

salam..tahniah ya..sbb aktifkn ni web, ajk perhubungn teruskan kerja ni, mcm jgk fb, selalu kita buka setiap on line, so klo bolh, buat web ni jd fb kedua..he...

Date
By
Subject

Re: pnghargaan..

Terima kasih. Ahli-ahli PERSIS suma dijemput untuk memeriahkan lagi website kita ni.

Date
By
Subject

Testimoni

pelajar yang bijak miliki pemikiran yang geniues.. dapatkan produk minda untuk kekalkan kecergasan ketika belajar di https://www.projekcopycat.com/hayati

rgds

Date
By
Subject

Sense of Belonging to PERSIS...Sekadar mengikut kehendak jemari.

Salam 1Malaysia,

Laman web, khususnya Forum PERSIS ini, merupakan suatu wahana untuk pelajar-pelajar USM berasal dari Sabah, berkongsi ilmu dan idea secara ilmiah sambil mengadakan bicara sosial yang sihat. Ini adalah mengambilkira kepada keterhadan masa berjumpa secara fizikal. Pada satu konteks yang lain pula, laman ini mampu menjadi teman dalam menghadapi cabaran sebagai pelajar universiti. Justeru, interaktif dalam laman maya ini wajar dirancakkan dengan penambahan pakej presentasi-presentasi berkaitan, agar kemudahcapaiannya sama seperti interaktif facebook yang begitu popular pada masa ini. Akhirnya ia akan dapat menarik perhatian lebih ramai warga Sabah, TERMASUKLAH RAKAN alumni USM (yang ramai telah menjadi orang-orang yang hebat dalam lapangan masing-masing) untuk turut sama melayari laman ini.

Selaku 'orang lama' dalam dunia kampus, saya mengambil kesempatan ini untuk anak-anak atau adik-adik semua sentiasa mewujudkan satu kesatuan yang kukuh, bantu membantu antara satu sama lain. "Pelajar baharu segan untuk bertanya, pelajar lama malu untuk membantu." PERSIS perlu memikirkan mekanisma mengatasi krisis 'malu-segan' ini kerana ianya akan hanya mengesahkan pepatah yang berbunyi "malu bertanya sesat jalan."

Saya mengesyorkan agar PERSIS melaksanakan program/kempen "Sense of Belonging To PERSIS." Objektifnya adalah agar para pelajar Sabah khususnya dapat merasakan wujudnya "valued-involvement" atau "penglibatan yang bermakna" dengan menyertai PERSIS. Disamping itu program/kempen ini juga akan dapat "fit-in" atau merapatkan hubungan dalam kalangan ahli.

Saya percaya Jawatankuasa kali ini amat berkobar-kobar untuk melaksanakan satu program baharu yang tinggi impaknya. Program atau kempen "Sense of Belonging To PERSIS" mampu memberi "value-added" kepada PERSIS.

Jika perlu idea lanjut, saya sedia berkongsi!

"If two of the liquids of blue, green, and yellow are mixed together, one color will stand out (jakaria, 2010)"

"Knowledge is for everybody, but skills not for anybody (jakaria, 2010...adapted from Drucker)"

Jakaria Dasan
Postgraduate Student, School of Management, USM
Tuaran, Sabah
jackarea2002@yahoo.com
0128698338



Date
By
Subject

Re: Sense of Belonging to PERSIS...Sekadar mengikut kehendak jemari.

Terima kasih atas cadangan anda. Kami sememangnya mengalu-alukan cadangan daripada orang yang lebih berpengalaman.

Date
By
Subject

Re: Sense of Belonging to PERSIS...Sekadar mengikut kehendak jemari.

Saudara,

Idea saudara ini amat bagus n kalau terlaksana lagi lebih baik...saya mengalu2kan saudara supaya join2 dalam aktivitu yg dianjurkan oleh persis pada masa akan datang....nanti sya minta MT n exco2 persis yang lain menghubugi saudara untuk kita sama2 menyumbang idea dalam menjadikan persis lebih mantap dalam segala aktiviti yang dianjurkan...TQ.....pesan sya kepada ahli2 persis 'Biar selalu merendah diri, tapi sentiasa tinggi budi pekerti'....

Date
By
Subject

Re: Re: Sense of Belonging to PERSIS...Sekadar mengikut kehendak jemari.

TQ Sir...sekadar memberi idea... jika 'timing' ngam tiada masalah....

Date
By
Subject

Re: Sense of Belonging to PERSIS...Sekadar mengikut kehendak jemari.

Terima kasih kepada Encik Jakaria diatas idea yang dicadangkan. Kami PERSIS pada sidang ini akan berusaha untuk merapatkan lagi silaturahim yang sudah sedia terjalin dalam kalangan ahli PERSIS. Terima kasih atas sifat ambil berat Encik terhadap persatuan PERSIS. Kami akan berbincang dalam kalangan MT dan Exco mengenai perkara ini dengan lebih lanjut...:)

<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

CHATTING AND FORUM RULE

You are prohibited to give statement that will provoke anyone. You also prohibited to post harsh words or any words that consider bad to anyone. If that happen webmaster deserve to delete that statement or words and you will be banned to use this forum or shoutbox. Thanks.

PENAFIAN : Perkumpulan Siswa-Siswi Sabah, Universiti Sains Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini.

 

Search site

© 2011-2012 All rights reserved.